dijous, 24 de desembre del 2009

Consumeix perquè siguis feliç .


Alland Macdonald

L'absència de notícies reals recrudece en els mitjans comercials en vespres de Nadal, mentre intensifiquen la propaganda sobre un suposat fi de la crisi fundat en l'afany de compres banals inculcat en els pobles.

Els continguts informatius estan saturats d'ofertes nadalenques disfressades de notícies ferralla, per exemple les últimes novetats tecnològiques que haurien de regalar-se als éssers benvolguts o on es poden comprar gangas per als regalons.

La parafernalia comercial contrasta amb la història llegendària del naixement del Nen Jesús enllumenat per María en un modest pessebre.
El patrimoni familiar només era el "burrito" de José, però avui la meta universal és regalar-se un sofisticat "burrito" japonès zero quilòmetre, no importa que contamini l'ambient.

En tots els països ressona la mateixa consigna mediàtica: surtin a comprar i siguin felices (abans que s'acabi la mercaderia).

Les xemeneies tiren fum i gasos fabricant joguines, pintures tòxiques i tota classe d'objectes ornamentals sintètics que aviat es convertiran en escombraries.

És una pandèmia mundial.

Però en els noticiaris de TV no hi ha espai per a explicar com i per què va fracassar tristament el cim de Copenhaguen sobre canvi climàtic, ni la manipulació dels seus acords feta pels països industrialitzats, els mateixos que destruïxen el planeta liderats per EEUU.
La fi del món ja no és una amenaça de Nostradamus o una profecia més. És un fet real, no del futur sinó del present.
Una prova flagrant és aquest Nadal fred a EEUU i Europa, amb 20 graus sota zero. Allí també hi ha pobres que són els primers a morir congelats.

La TV va assolir que tots coneguin els noms dels Simpson i sàpiguen on i què comprar per a aquests nadal. I pocs saben de què tracten els acords de Kyoto de 1997 que el gran capitalisme va sepultar a Copenhaguen 2009.

La TV infla la proposta del guerrer Obama, una salutació a la bandera per a congelar en dos graus l'augment de la temperatura global (que probablement tampoc es complirà), però oculta que no es va permetre parlar als líders de 170 països no industrialitzats, relegats al rol de meros oïentss pobres, amb l'excepció de Evo Morals i Hugo Chávez, que van dir les seves veritats.

Els grans mitjans no informen sobre problemes reals, sinó que saturen amb propaganda i notícies escombraries o banals. Per tant, la gent no hauria de comprar tantes ximpleries, atendre menys la pantalla i informar-se millor donant suport els nous mitjans independents, no comercials o públics.
Ernesto Carmona


Font original: http://www.argenpress.info/2009/12/consumeix-i-seras-feliç.html