Existeixen exercicis que milloren la capacitat d'atenció i amb ella la memòria.
Cal prioritzar el que es desitja recordar.
L'oblit, en molts casos, també és necessari.
S'ha preguntat alguna vegada per què serà que oblida les coses amb tanta freqüència? No es preocupi, que encara que aquest símptoma pot arribar a preocupar, vostè pot ajudar que el seu cervell es conservi jove.
El cervell té a veure amb la memòria, el llenguatge, l'atenció, els sentits, el moviment i la capacitat de percepció i d'interpretar.
Más que tractar d'escollir què aprendre, hi ha altra cosa que també és important, per a conservar la informació cal donar-li un sentit, cal fer relacions, elements que donen seguretat perquè la informació es pugui emmagatzemar.
El que passa és que en el món d'avui les persones tenen mil coses que atendre al mateix temps. Fa uns anys no existia el mòbil, l'agenda electrònica, no estava l'internet, ara es poden utilitzar totes aquestes eines al mateix temps.
Llavors es tenen més estímuls, però al mateix temps, enfront de tant estímul, l'atenció ha disminuït?.
Què és l'atenció? és la capacitat d'enfocar-se en alguna cosa, que no solament pot ser una cosa sinó múltiples alhora, encara que, entre més coses s'enfoquin menys atenció va a donar a cadascun dels elements.
El problema actual és que a l'haver moltes coses i existir menys atenció és fàcil que no es pugui gravar el record. La rutina mata l'amor, però també acaba, a poc a poc, amb el cervell i això succeïx per falta d'ús.
Cal evitar la rutina perquè aquesta acaba amb el cervell, si un no varia el que fa, el cervell realitza les coses automàticament, la qual cosa no genera activitat en ell.
És senzill, així com s'atrofia un múscul sense ús, les dendritas també s'atrofien si no es connecten amb freqüència, i l'habilitat del cervell per a processar nova informació es reduïx.
És cert, l'exercici ajuda molt a alertar la ment; també hi ha vitamines i medicines que augmenten la transmissió sináptica i enforteixen la memòria, no obstant això, gens com fer que el cervell fabriqui el seu propi aliment: les neurotrofinas.
Llavors, què fer?
El que es necessita és fer gimnásia amb les neurones: estirar-les, sorprendre-les, treure-les de la seva rutina i presentar-los novetats inesperades i divertides a través de les emocions, de l'olfacte, la vista, el tacte, el gust i l'oïda.
A més, reptar-les amb mots encreuats, jocs com trencaclosques o escacs. El resultat? El cervell es torna més flexible, més àgil, i la seva capacitat de memòria augmenta.
Altra cosa que manté el cervell sa és tenir un cos sa, ajudar-se amb una dieta balancejada, evitar els greixos i els excessos de carbohidratos i sucre, fer exercici regular i mantenir una salut cardiovascular el més apropiada.
Si hi ha problemes de tensió alta no està activant el seu cervell. Amb els problemes de cor el seu cervell no està cuidat, si fuma està omplint de tòxics l'organisme, si s'embriaga o utilitza drogues alucinógenas, el que fa és començar a danyar-lo i està comprovat que mata neurones.
Alguns exemples d'exercicis que expandeixen la seva memòria:
1. Banyar-se amb els ulls tancats. Només amb el tacte, localitzi les claus d'aigua, ajusti la temperatura de l'aigua, busqui el sabó. Veurà com les seves mans notaran teixidures que mai abans havia percebut.
2. Usar la mà no dominant. Coma, escrigui, obri la crema dental, lávase les dents, obri el calaix amb la mà que més treball li costi usar. Pentini's, banyi's, pinti's, afaiti's, renti les dents amb la seva mà no dominant.
3. Llegeixi en veu alta. S'activen diferents circuits que els quals usa per a llegir en silenci.
4. Canviï les seves rutes. Prengui diferents rutes per a anar al treball, a la seva casa.
5. Canviï les seves rutines. Faci coses diferents. Forci's a sortir, conèixer i xerrar amb persones de diferents edats, treballs i ideologies. Experimenti l'inesperat. Usi les escales en lloc de l'ascensor. Surti al camp, camini'l, olori'l.
6. Canviï les coses de lloc. Al saber on està tot, el cervell ja va construir un mapa.
Per exemple, canviï el lloc del pote de les escombraries; veurà la quantitat de vegades que llençarà el paper al vell lloc.
7. Aprengui una mica de coses noves .
Qualsevol cosa pot servir, aprengui fotografia, cuina, yoga, estudiï un nou idioma. Si li agrada, armi trencaclosques, tápase un ull perquè perdi la percepció de la profunditat, pel que el cervell haurà de confiar en altres vies.
8. Identifiqui les monedes. Posi en el seu acte una tassa amb diverses monedes diferents i tingui-les a la mà perquè, mentre està esperant en el semàfor, amb els dits tracti d'identificar la denominació de cadascuna. 9.- Canviï el mouse de la computadora al costat contrari d'on ho usa comunament.
CANVIE LA RUTINA !!!!!!!!!!!